Wersje językowe
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Ile kalorii ma miód? Dowiedz się ile kalorii ma łyżeczka miodu!

Pewnie wielu spośród miłośników miodu zadaje sobie pytanie – czy miód tuczy? Niewątpliwie jest to produkt, który zawiera sporą ilość cukrów prostych, ale w porównaniu ze znanym, białym cukrem wypada o wiele lepiej. Dodatkowo posiada szereg właściwości zdrowotnych, przez co nie zwracamy tak dużej uwagi na jego kalorykę. Należy pamiętać, że tak jak w przypadku wszystkich produktów spożywczych należy zachować umiar w jego spożywaniu.

Skład miodu pszczelego

Zaczynając rozważania o kaloryczności miodu pszczelego warto najpierw zapoznać się z jego składem.
Naturalny miód pszczeli zawiera:

  • węglowodany (cukry proste),
  • witaminy z grupy K, A, C, B,
  • składniki mineralne takie jak żelazo, mangan czy magnez,
  • różne substancje o działaniu antybakteryjnym.

Miód pszczeli jest produktem dość kalorycznym, ale nadal zawiera w sobie mniej kalorii niż zwykły, biały cukier. 100g miodu to około 340 kalorii. Łyżeczka miodu waży około 12 gramów, więc wykonując proste obliczenie widzimy, że jedna łyżeczka miodu dodawanego np. do herbaty to około 30 kcal.
Należy zaznaczyć, że miód jest produktem dość wydajnym i bardzo słodkim, więc nasze dziennie spożycie miodu nie powinno być aż tak duże, a co za tym idzie ilość przyjmowanych naszych kalorii nie powinna znacznie wzrosnąć. Miód pszczeli posiada także niski indeks glikemiczny, dzięki czemu spożywany rozsądnie nie powinien mieć wpływu na naszą wagę.
Biorąc pod uwagę powyższe zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest używanie naturalnego miodu pszczelego, a nie białego cukru, który nie wnosi nic oprócz słodkiego smaku. Dodatkowo miód jest świetną alternatywą, jeśli najdzie nas nagła ochota na słodycze. Rozsądnie spożywając miód pszczeli zdecydowanie warto włączyć go do codziennej diety.

Który miód ma najwięcej kalorii?

Na rynku istnieje wiele rożnych rodzajów miodu pszczelego. Różnią się one od siebie barwą, smakiem, czasem zbioru, właściwościami, ale także kalorycznością. Z reguły większość miodów posiada kalorykę około 340 kcal w 100 gramach. Osobom, którym szczególnie zależy na utrzymaniu prawidłowej masy ciała lub osobom w trakcie kuracji odchudzających szczególnie polecamy miód faceliowy, który posiada niską kaloryczność – około 320 kalorii/ 100g. Do miodów bardziej kalorycznych należą między innymi miody rzepakowe i gryczane.

Miód a odchudzanie

Czy miód pszczeli można spożywać będąc na diecie? Oczywiście, można! Należy pamiętać jednak, aby nie przesadzić z jego przyjmowaniem. Prawdziwy miód pszczeli jest zdecydowanie wolniej przyswajany niż biały cukier, dzięki czemu nasz organizm nie jest narażony na gwałtowne skoki i spadki energii, a więc finalnie nie zaburza poziomu glukozy w naszym ciele.
Dodatkowo miód pszczeli jest doskonałą alternatywą dla słodyczy – na długo daje uczucie sytości. Często, w kuracjach odchudzających dietetycy zalecają spożywanie rano na czczo szklanki ciepłej wody z miodem, sokiem z cytryny i cynamonem lub kurkumą.
Jak można zauważyć miód pszczeli jest dość kalorycznym produktem, ale jednocześnie nie wpływa nadmiernie na przyrost naszej wagi ciała. Jeśli będziemy stosować go z umiarem i rozsądnie nie wpływanie w żaden niepożądany sposób na nasz organizm. Dodatkowo, warto pamiętać, że miód – w przeciwieństwie do białego cukru – to nie tylko puste kalorie. Zawiera on cały szereg minerałów, witamin i innych antybakteryjnych związków.

Katalog

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl